Vi er stolte av å presentere Spiis, en eksklusiv samling av førsteklasses kjøkkenutstyr og tilbehør - kun tilgjengelig hos Coop Norge.

Dette prosjektet tok form da Coop innså behovet for en re-branding av merkevarene ID-Kjøkken og Hjem og ønsket å utvikle en merkevare med bred appell og tidløs design. Vi analyserte konkurrentene og valgte å bryte med den tradisjonelle bruken av hvitt og nøytrale uttrykk og erstattet det med en spennende balanse mellom luksuriøs eleganse og hverdagslig komfort.

Vårt hovedmål var å skape en merkevare som ville være først i tankene til forbrukere over hele Norge når det gjelder . Etter en dyp forståelse av målgruppen, innså vi at vi måtte appellere til en bred demografi, gitt produktets tilstedeværelse i hele landet. Derfor ga vi serien en omfattende transformasjon med et tilgjengelig, inspirerende og tidløst design.

Coop_SPiiS_rethink_studio_8.jpg
Coop_SPiiS_rethink_studio_6.jpg
05_Okidoki_WidescreenPRES.jpg
1920x1080 SoMe Instagram story – 1.jpg
Coop_SPiiS_rethink_studio_5.jpg
1920x1080 SoMe Instagram posts – 3.jpg

 

Vårt design utnytter bilder og dypt taktile bakgrunner som skaper

Profilen er svært fleksibel, med innpakningen designet for å gi plass til informasjon og visuelle elementer rundt hele emballasjen. Dette skaper en dynamisk visuell appell uansett hvordan produktene plasseres i butikken. Fargekoding, bilder og symboler bidrar til å kategorisere produktene, og et system på tvers av produktene sikrer en enhetlig bruk av formater og pakkestørrelser. Matte kartongmaterialer ble valgt for å oppnå en profesjonell og eksklusiv følelse, samtidig som de unngår forstyrrende lysrefleksjoner fra butikklysene.

Spiis-serien har blitt møtt med svært positiv respons, og dette rebrandingsprosjektet har utvilsomt gitt serien et betydelig løft. Spiis utstråler et gjennomtenkt konsept, med en vellykket implementering av design og visuelt uttrykk som snakker til enhver kjøkkenentusiast.

Previous
Previous

Tinto Selecto

Next
Next

Maquavit