Visuell identitet og kommunikasjonsstrategi for Gjøvikregionen Utvikling

Rethink har laget en moderne og fremtidsrettet profil som er forankret i regionens industrihistorie uten å være for "corporate", og som dermed kan kommunisere også med vanlige innbyggere. Profilen skal fungere kommersielt, i B2B og i politiske arenaer og kanaler.

Oppgaven var å utvikle og redesigne en moderne profil og kommunikasjonsstrategi som er et viktig verktøy i arbeidet med å posisjonere regionen nasjonalt. Målet er at Gjøvikregionen skal være en region politikere snakker om, en region næringsliv ønsker å etablere seg i og mennesker med kompetanse ønsker å flytte til. Regionen satser på næringsliv, kompetansemiljøer, botilbud og opplevelser og arbeider langsiktig for å bli kjent og anerkjent for dette.

Profilen skulle gjenspeile en progressiv, levende og skapende region som har en stolt industrihistorie og er ledende innen fremtidsrettet teknologisk utvikling.

Gjøvikregionens nye profil er seriøs, men samtidig egenartet og livlig.  Den har et samtidig, moderne uttrykk som vil bidra til en tydeligere profilering av regionen. Logoens gjenkjennelseseffekt sørger for at vil være lett å huske og gjenkjenne avsenderen.

 Logo og profil er også funksjonelle i bruk, avsenderen vil være tydelig også når budskap formidles sammen med andre institusjoner og bedrifter. Profilen vil også stå godt sammen med bilder og andre visuell virkemidler.

Previous
Previous

Oslo Music Factory

Next
Next

Diplom-Is Isbarskolen